Ми у соцмережах
INFORM.ZP.UA - це інформаційний портал та веб-сайт новин міста Запоріжжя. Кожен день ми розповідаємо головні та свіжі новини політики, економіки, культури, криміналу, подій, спорту Запоріжжя та України. Фото та відеозвіти за сьогодні. Онлайн - актуальні та останні новини Запоріжжя та Запорізької області на день. Інформація та особи Запоріжжя. INFORM.ZP.UA публікує статті запорізьких журналістів, розслідування та чесну аналітику. Ми дуже цінуємо наших читачів і відбираємо та розміщуємо для них найважливішу інформацію про події міста Запоріжжя та області.
----:--
Ми у соцмережах
Головна » Економіка » Демографічна криза та її вплив на бізнес в Україні – аналіз Євгена Глібовицького

Демографічна криза та її вплив на бізнес в Україні – аналіз Євгена Глібовицького

Демографічна криза та її вплив на бізнес в Україні – аналіз Євгена Глібовицького

Діти

На конференції National Media Talk 2024 Євген Глібовицький, директор Інституту фронтиру, заявив, що серед найбільших загроз для суспільства зараз – це демографічна криза, яка суттєво впливатиме на майбутнє країни та її бізнес.

Демографічна криза та вплив на ринок

Глібовицький підкреслив, що Україна вже стикається з демографічними проблемами, які загрожують як державі, так і бізнесу. За його словами, кількісні вимірювання більше не є актуальними в українському контексті через постійну втрату населення. “Ринок України став меншим за польський, — зазначив експерт.

За його прогнозами, кількість новонароджених в Україні цього року складе лише 180 тисяч, що є критично низьким показником для збереження державності в кордонах 1991 року. Глібовицький застеріг, що за таких умов бізнеси можуть почати виводити інвестиції з країни, що призведе до зменшення кількості послуг і погіршення їхньої якості. “Після війни ми можемо опинитися в ситуації, де послуг буде мало, вони будуть дорогими та неякісними”, — додав він.

Щоб уникнути катастрофічних наслідків, експерт бачить кілька варіантів: підвищення народжуваності, зменшення рівня смертності та стимулювання міграції.

Євген Глібовицький, Co-Founder & Director у Frontier Institute
Євген Глібовицький, Co-Founder & Director у Frontier Institute. Фото “Детектор медіа”

Роль медіа в кризовий час

Глібовицький наголосив, що саме медіа повинні допомагати суспільству розуміти складні процеси та шукати рішення для подолання кризи. Він також виділив кілька важливих тенденцій, які впливають на розвиток медіа:

  1. Українська система освіти не відповідає сучасним викликам, і випускники не вміють управляти своїм талантом як бізнесом.
  2. Цифровізація та впровадження штучного інтелекту потребують нових етичних стандартів у медіасфері.
  3. Медіа мають налагоджувати горизонтальні зв’язки між бізнесом, громадським сектором, церквою та іншими інституціями.
  4. Відсутність національної концепції завершення війни призводить до того, що світ сприймає Україну як тимчасове явище, а Росію — як постійну величину.
  5. Брак критичного осмислення інформації не дає суспільству усвідомлювати важливі державні процеси.

Також Глібовицький зауважив, що українці мають низький рівень довіри до інституцій. На початку війни влада отримала аванс довіри, який вона сприйняла як оцінку своєї попередньої діяльності. Це призвело до обмеження рівня підтримки адміністрації серед населення. Він наголосив, що Україні слід позбутися комплексу неповноцінності, адже країна сьогодні створює нові моделі, які можуть бути прикладом для світу.


Для довідки: National Media Talk (NMT) 2024 об’єднав медійників з усієї України для обговорення свободи слова, трансформацій на медіаринку та викликів, що стоять перед галуззю в умовах війни. Організаторами заходу виступили Internews, USAID та Національна асоціація медіа.