Ми у соцмережах
INFORM.ZP.UA - це інформаційний портал та веб-сайт новин міста Запоріжжя. Кожен день ми розповідаємо головні та свіжі новини політики, економіки, культури, криміналу, подій, спорту Запоріжжя та України. Фото та відеозвіти за сьогодні. Онлайн - актуальні та останні новини Запоріжжя та Запорізької області на день. Інформація та особи Запоріжжя. INFORM.ZP.UA публікує статті запорізьких журналістів, розслідування та чесну аналітику. Ми дуже цінуємо наших читачів і відбираємо та розміщуємо для них найважливішу інформацію про події міста Запоріжжя та області.
----:--
Ми у соцмережах
Головна » Суспільство » Вантовий міст у Запоріжжі відкрили два роки тому: як це було (ФОТО)

Вантовий міст у Запоріжжі відкрили два роки тому: як це було (ФОТО)

Вантовий міст у Запоріжжі відкрили два роки тому: як це було (ФОТО)

Вантовый мост

У Запоріжжі 22 січня 2022 року в День Соборності урочисто відкрили першу чергу вантового мосту. Міст – частина автотранспортної магістралі в 9 кілометрів, яка з’єднує Лівий берег Запоріжжя і острів Хортиця.

У День Соборності запорожці зібралися на флешмоб “живий ланцюг” на вантовому мосту. На відкриття мосту завітав й президент України Володимир Зеленський.

Inform.zp.ua згадує, як це було.

Открытие нового вантового моста в Запорожье
Вантовый мост в Запорожье продолжают строить: что там делают
Вантовый мост
Открытие нового вантового моста в Запорожье

Мости в Запоріжжі планували будувати ще в 60-х роках. Проект будівництва мостового переходу через Дніпро внесли до генерального плану міста Запоріжжя на 1965-1985 роки. Однак реалізувати його в ту двадцятирічку не вдалося. Будівництво мостів відхилили через екологічну загрозу острову Хортиця.

Активно будівництвом мостів зайнявся колишній мер Запоріжжя Олександр Поляк. Він знайшов гроші на будівництво, а сам проект затвердили на всіх рівнях тодішньої влади України. Після цього почалася нова ера запорізьких мостів. Їх повинні були добудувати до 2010 року, на це виділяли 1,9 млрд грн.

Открытие нового вантового моста в Запорожье

Довжина траси автомагістралі понад 9 км, міст через Дніпро 660 м, міст через старий Дніпро – 360 м, більше 20 інженерних споруд, шляхопроводів, естакад, транспортних розв’язок.

19 жовтня 2004 заклали перший куб бетону в основу першої опори майбутнього мостового переходу.

Пілони, які тримають ванти моста, стали з’являтися тільки в 2008 році. Ванти тоді виготовила німецька компанія, і обійшлися вони в 60 млн грн.

У 2009 році через постійну нестачу грошей мости були готові на чверть. Терміни здачі проекту зрушилися на 2012. Зводити мости стало нікому. Фахівці покинули об’єкти і роз’їхалися по домівках. У 2011 році мости передали з комунальної власності в Державну в управління «Укравтодору».

Будівництво мосту через старий Дніпро дісталося компанії “Планета Міст”, яка була власником плавкрана “Захарій”. Терміни весь час зрушувалися. Будівництво багато разів заморожувалося, на об’єкті була відсутня охорона, цим користувалися нечесні громадяни. Вони різали металоконструкції, призначені для мостів, на металобрухт.

Плавкран “Захарий” возвращается к строительству мостов
Плавкран “Захарий”

За 16 років на деяких конструкціях з’явилися дефекти.

У 2020 році в рамках національної програми «Велике будівництво» роботи на мостах прискорили. У лютому 2020 року тендер на будівництво мостів виграла турецька компанія «Onur» – загальна вартість проекту становила 11,9 млрд грн. На будівництві задіяли не менше 600 працівників, фахівців з України та Туреччини, які працювали цілодобово.

24 грудня 2020 року Президент Володимир Зеленський відкрив рух по першій частині «довгобуду» – Балковому мосту, який з’єднує правий берег і Хортицю, а перед початком повномасштабного вторгнення, 22 січня, відкрили й вантовий міст. До Дня незалежності України в 2022 році планували добудувати всі мостові переходи, та велика війна завадила цьому.