Мы в соцсетях
INFORM.ZP.UA – это информационный портал и сайт новостей города Запорожья. Каждый день мы рассказываем главные и свежие новости политики, экономики, культуры, криминал, происшествия, спорта Запорожья и Украины. Фото и видео репортажи за сегодня. Онлайн актуальные и последние новости Запорожья и Запорожской области за день. Информация и персоны Запорожья. INFORM.ZP.UA публикует статьи запорожских журналистов, расследования и честную аналитику. Мы очень ценим наших читателей и отбираем и размещаем для них самую важную информацию о событиях города Запорожья и области.
----:--
Мы в соцсетях
Головна » Интервью » Збираєтесь на пенсію: як її оформити не виходячи з дому

Збираєтесь на пенсію: як її оформити не виходячи з дому

Збираєтесь на пенсію: як її оформити не виходячи з дому

Е-пенсія – послуга, яку можна отримати через Інтернет. Це одне з останніх нововведень в пенсійній реформі. Як працює онлайн-система, та чи кожен потенційний пенсіонер може скористуватись новим ресурсом – знає Тетяна Ципцюра – заступник начальника управління застосування пенсійного законодавства, начальник відділу методології головного управління Пенсійного Фонду Запорізької області.

– Чи є мешканці Запоріжжя, які вже пройшли оформлення не виходячи з дому?

Поки що не так багато, тільки 36 майбутніх пенсіонерів скористалися такою послугою, і вже благополучно отримують пенсію. Всі бажаючі також можуть на це звернути увагу і подати документи через електронну систему вебпорталу.

– 36 мешканців Запоріжжя… В загальному обсягу це який відсоток?

Це дуже маленький відсоток. На сьогодні на обліку майже 540тис. пенсіонерів. Але оскільки цей сервіс діє нещодавно, ми сподіваємось, що цією зручною послугою користуватимуться в подальшому все більше і більше людей, які збираються виходити на пенсію.

Е-пенсія: просто в будь-якому віці

– Розуміємо, що більшість на кого розрахована послуга – не є активними користувачами Інтернету. Надія на допомогу дітей та онуків?

В принципі там все просто. Бажано мати електронний цифровий підпис, за допомогою якого треба зареєструватися та авторизуватись в особистому кабінеті. Але якщо у людини, наприклад, немає електронного цифрового підпису, то нажаль вона не зможе подати документи для призначення і перерахунку пенсії, а в неї буде доступ лише до перегляду своєї електронної справи, до замови даних з реєстру застрахованих осіб. Бажано мати цифровий електронний підпис.

-Ви вже налякали людей цифровим підписом, не всі його мають. Давайте спробуємо надати людям зрозумілу інструкцію, з чого треба почати аби оформити пенсію онлайн?

По-перше, хочу сказати щодо «ключа». Це не страшно, його можна отримати у відповідному акредитаційному центрі сертифікації ключів. Такі центри є у державній фіскальній службі, в міністерстві юстиції також ПриватБанк видає ці електронні цифрові підписи. Тобто у разі виявлення бажання такий ключ можливо отримати швидко та легко.

– Ви сказали, що діти і онуки можуть допомагати своїм рідним оформлювати пенсію. А чи можуть вони за них це зробити?

Якщо користуватись цифровим ключем цієї особи, то так, діти можуть допомогти в оформленні цих документів.

Е-пенсія: як пройти оформлення

– Де шукати послугу в Інтернеті? Це окремий сайт або сайт пенсійного фонду?

З чого починати? По-перше слід зареєструватись в особистому кабінеті. Набираєте «веб-портал електронного Пенсійного фонду України». Система спланована так, що на всі кроки, які ви хочете зробити, система дає підказки, тобто там можливо обрати з переліку, що вас саме цікавить. Якщо цікавить подання документів для призначення пенсії, там є підрозділ «призначення пенсії». Після реєстрації в особистому кабінеті людина повинна обрати цю опцію «призначення пенсії» та заповнити відповідну заяву. Частина даних в цій заяві заповнюється автоматично, оскільки людину авторизовано і там вже є деякі її дані. Система підтягує інформацію про особу, яку закріплено за цим цифровим підписом. А решту даних про себе треба заповнити власноруч. Це такі нескладні питання як орган, до якого звертається пенсіонер, вид пенсії, адреса місця проживання, наявність інвалідності чи інших особливостей. Якщо людина випадково пропустила якийсь пункт анкети, то не біда, система нагадає їй про це і буде видно, до якого етапу заповнення анкети чи заяви слід повернутись. Також обов’язково треба прикріпити до заяви скан-копію паспорта, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, сторінок трудової книжки та зазначити свій номер телефону чи електронну пошту, щоб у разі виникнення питань було можливо здійснити зв’язок. Обов’язково слід відмітити, що особа бажає оформити смс-інформування. Таким чином, якщо будуть якісь претензії до документів або якийсь документ людина забула додати, то через смс-інформування органи пенсійного фонду зв’яжуться і повідомлять про ті документи, які необхідно донести або досканувати і покласти в цю електронну систему.

Мультімедіа «крок за кроком»

– Е-пенсія – наскільки це зручне отримання послуги? Треба отримати електронний підпис, сканувати документи…

Для тих, хто є користувачами Інтернет, не складно. Думаю, що це дуже зручно, оскільки непотрібно ходити і шукати, де знаходиться сервісний центр, непотрібно стояти в черзі. У нас черги невеликі, але 1-2 особи – це все ж таки зайвий час. А так у людини, якій заздалегідь, наприклад, діти допомогли відсканувати документи, у неї є вільний час, вона не виходячи з дому може подати документи. Вважаю, що це дуже зручно! Ті, хто приходить до сервісного центру з оригіналами документів отримувати пенсійне посвідчення, розповідають, що це у них не викликало ніяких складнощів і вони задоволені, оскільки зекономили час. Людям сподобалось.

–  Як можна оформити пенсію через смартфон?

Так, на сьогодні вже можна і так. З серпня, коли запрацював цей проект, людина могла ним скористуватися виключно за допомогою комп’ютера. Зараз є мобільний додаток цього проекту, який благополучно функціонує з вересня. Людина також може скористуватися мобільним додатком і через нього подати документи.

– Як людина може зрозуміти, що все вона правильно зробила і вже процес оформлення пенсії пішов?

Коли людина в процесі подає документи, обирає всі належні поля, які передбачені в електронній системі, і кожного кроку отримує підтверження, що документи подано. Навіть можна в особистому кабінету подивитися, на якому етапі розгляд звернення. Як правило, електронне звернення нічим не відрізняється від паперового, що надається в сервісному центрі пенсійного фонду. Термін виконання – 10 днів.

Зверніть увагу, людина може замовити пластикове або електронне пенсійне посвідчення. Після призначення пенсії, людині достатньо прийти один раз в сервісний центр, засвідчити оригінали документів і забрати своє посвідчення. Весь процес призначення пенсії на цьому завершується і людина благополучно буде отримувати свою призначену пенсію.

-Іноді виникають специфічні питання: наприклад, яку пенсію оформити «за стажем» чи «по інвалідності»? Коли ти фізично присутній у Пенсійному фонді, тобі надають консультацію і радять. При самостійному оформленні через Інтернет, як це врахувати?

Система налаштована так, що якщо людина не знає, на який вид пенсії їй доцільніше одразу подати заяву, то вводячи усі свої особливості, всі свої статуси, система сама визначає, за яким законом і який більш доцільний вид розрахунку слід провести, щоб призначити людині найбільш вигідний варіант пенсії.

Спеціалісти Пенсійного фонду в залежності від отриманих документів будуть робити всі належні види розрахунків і цими розрахунками буде підтверджено, що людині дійсно призначено найбільш доцільний вид пенсії.

– Коли треба починати процедуру оформлення: за місяць, за півроку, за кілька днів?

Є такий документ «Порядок подання і оформлення документів для призначення пенсії». Цим порядком передбачено, що право на пенсію подавати документи людина має не раніше ніж за один місяць до досягнення пенсійного віку.

– Давайте нагадаємо, коли настає цей пенсійний вік у жінок і у чоловіків.

У жінок пенсійний вік – 60 років, ще з колишнього закону «Про пенсійне забезпечення». У жінок на сьогодні є перехідний період і вони виходять на пенсію ще до досягнення 60 років. На сьогодні у віці 59,5 жінки мають право на вихід на пенсію.

Е-пенсія: яке обрати посвідчення

Пенсійне посвідчення можна замовити так само не виходячи з дому і тільки раз прийти отримати його у відділені. З паперовими «книжечками» українці знайомі. А як отримати електронну версію, і як нею користуватися?

Електронне пенсійне посвідчення діє паралельно з паперовим. Коли людина подає через веб-портал документи або приходить до сервісного центру, вона подає окрему заяву, а через веб-портал вона робить лише відмітку при поданні документів для призначення пенсії. Таким чином завдяки цій відмітці органи пенсійного фонду передають повідомлення про виготовлення електронного пенсійного посвідчення. На сьогодні це можуть зробити лише ті пенсіонери, які або вже отримують пенсію на Ощадбанк, або збираються отримувати пенсію в цій банківській установі, оскільки поки такі посвідчення виготовляє лише Ощадбанк. На сьогодні пенсійний фонд проводить роботу з іншими банками щодо можливості виготовлення такого електронного пенсійного посвідчення. Згодом ми очікуємо, що незалежно від того на якому банку пенсіонер отримує пенсію, в нього буде нагода і можливість отримати електронне посвідчення.

– Пенсійним посвідченням люди користуються в громадському транспорті. Чи зручно користуватися електронною версією?

Воно тільки називається електронним. Воно одночасно є і платіжною карткою Ощадбанку, тобто можна нею розрахуватися і за комунальні послуги, і за покупки в магазині. Це посвідчення має електронний цифровий підпис. Тобто всіма сервісами, які є на веб-порталі пенсійного фонду власник електронного пенсійного посвідчення може скористуватися.

Е-пенсія: пропонує додаткові послуги

Пенсійний фонд запровадив багато інших онлайн-послуг, – наголошує Тетяна Ципцюра. Це налаштування послуги смс-інформування щодо призначення перерахунку пенсії, про сплату страхових внесків роботодавців за застраховану особу, отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом, про розмір сплачених внесків, витяг з реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії. Також через особистий кабінет можливо отримати документ про страховий стаж та щомісячні відрахування ЄСВ, а також зайти до кабінету страхувальника, через який можна отримати інформацію стосовно сплати ЄСВ, в тому числі і щодо заборгованості підприємства по цьому виду платежу. Також можливо записатися на прийом до посадових осіб органів пенсійного фонду, відслідкувати, на якому етапі розгляд письмового або усного звернення, або звернення через подання документів про призначення або перерахунок пенсії.

Наголошую, якщо у людини є цифровий підпис, їй доступні всі послуги веб-порталу. А ось якщо людина зареєструвалася через пароль і логін в сервісному центрі пенсійного фонду і не має свого електронного ключа, вона може подивитись свої документи, але отримати довідки, що будуть сформовані з QR-кодом, вона не зможе. Тому бажано, якщо людині цікаво подивитися матеріали пенсійної справи, отримати цього електронного ключа, тобто електронний цифровий підпис.

– Е-пенсія – це планований етап реформи, чи кроки вже нової влади, яка планує за кілька років перевести всі державні послуги в онлайн?

Всі ці сервіси в електронному вигляді – це не лише кроки нової влади. Вони були заплановані таким документом як «Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020р». Реалізація проектів е-пенсія та мобільного додатку – це виконання положень саме цієї стратегії.