За статистикою лише 3 Ангельські інвестиції з 10 стають прибутковими, що вже говорить про ризик для інвестора. Проте готовність до такого ризику – це не те саме, що й готовність вкладати у будь-який проєкт. ІТ-підприємець та партнер інвестиційної групи Roosh Сергій Токарєв на сайті 24tv.ua поділився порадами щодо того, як стартапу стати продуктом, здатним залучити мільйони від топових фондів та інвесторів.
Чому важлива команда та розуміння майбутнього розвитку
«Насамперед ми працюємо з людьми. Я зустрічаюсь із засновниками стартапу, спілкуюсь і ставлю певні запитання. А потім слухаю відповіді та спостерігаю за реакцією», – говорить Сергій Токарєв.
Перед тим як вкласти гроші у проєкт, інвестор хоче зрозуміти людей, котрі заснували стартап. Йому важлива не лише їхня мотивація, а й результати, яких вони очікують. Бізнесмену важливо бачити чітке розуміння подальшого розвитку, як це буде відбуватись, скільки часу займе та які є ризики.
Мало хто з інвесторів буде зацікавлений у проєкті на ранньому етапі, який орієнтується на швидкий вихід. Саме тому засновникам потрібно мати чітке бачення довгострокового розвитку.
Наскільки цінний проєкт
Кінцевий результат, а саме продукт або проєкт стартапу, є одним із найважливіших пунктів для бізнесмена під час прийняття рішення. Навіть MVP інвестор скоріше за все захоче все протестувати, аби зрозуміти, чи здатен стартап розв’язати проблему.
Сергій Токарєв зазначає, коли продукт дійсно є рішенням, це значно підвищує його шанси на залучення інвестицій. Якщо ж він цього не робить, інвестор намагається зрозуміти, як цей стартап може допомогти з розв’язанням інших проблем.
Навіть коли готового продукту ще немає, тестувати будуть саму ідею. Як результат, буде підтверджено гіпотезу, що стартап дійсно перспективний. В іншому випадку ідею доведеться переосмислити. Яскравий приклад – застосунок Reface, який на початку працював виключно з GIF-анімаціями. Цього було достатньо для інвесторів, аби побачити й зрозуміти потенціал технології.
Як відбувається реалізація
Ще одним важливим аспектом є розуміння засновником способу реалізації ідеї. Інвестори часто залучають до стартапів власних консультантів, аби вони оцінили стек і поставили експертні питання щодо масштабованості, архітектури та обмежень. Тому команда проєкту повинна мати чіткі відповіді на ці запитання. Таким чином інвестор зможе все зважити та прийняти рішення.
Не слід забувати, що ангельські інвестиції – це довгий шлях. Засновник мусить вірити у власний продукт і його перспективу, бути готовим до можливих проблем, а головне – до їхнього вирішення.
Сергій Токарєв запевняє, що помилка у таких справах не є провалом, а лише паралічем. Не варто занадто довго все аналізувати та чекати відповідей. Аби досягти прогресу, необхідно діяти, навчатися та коригувати.