Мы в соцсетях
INFORM.ZP.UA – это информационный портал и сайт новостей города Запорожья. Каждый день мы рассказываем главные и свежие новости политики, экономики, культуры, криминал, происшествия, спорта Запорожья и Украины. Фото и видео репортажи за сегодня. Онлайн актуальные и последние новости Запорожья и Запорожской области за день. Информация и персоны Запорожья. INFORM.ZP.UA публикует статьи запорожских журналистов, расследования и честную аналитику. Мы очень ценим наших читателей и отбираем и размещаем для них самую важную информацию о событиях города Запорожья и области.
----:--
Мы в соцсетях
Головна » Политика » Нова комунікація: Президент у смартфоні

Нова комунікація: Президент у смартфоні

Нова комунікація: Президент у смартфоні

Зараз багато українців пишаються тим, що мають «президента у своєму смартфоні» і можуть спілкуватися з ним щодня, отримувати особисті звернення. Є люди, які дуже задоволені тим, що можуть написати під зверненням Президента свої коментарі. І вони сподіваються, що отримають відповідь. 

Редакція Inform.zp.ua зібрала думки про нові тенденції комунікації влади з народом, а також розібралася, у чому відмінність «президента у смартфоні» від «держави у смартфоні».

Володимир Глазунов, політолог, професор кафедри соціальної філософії та управління ЗНУ, доктор філософських наук.

У цьому феномені є і добрий, і негативний момент. Бо по-перше, він показує, що людям зараз потрібне спілкування з владою. Ця комунікація порушена, вона не відбувалась протягом всього часу незалежності. Хоча один з президентів прийшов на гаслі «Почую кожного». Як він почув? Наступний президент теж. І тут з’являється новий Президент і з’являється надія. Він дає надію, що він дійсно почує кожного. Ви бачили навіть на інаугурацію він прийшов пішки. Чим не європейський президент?! Але ж розуміємо, що не Президент повинен вирішувати мої проблеми у моєму під’їзді, вся влада повинна стати сервісною. Тобто приходить усвідомлення сервісної держави, яка наймається нами, нами керується, нами контролюється. А з цим велика проблема. Хто буде контролювати? – це вже велике питання до структурованості нашого громадянського суспільства. Немає усвідомлення, яким чином і які структури можуть виконувати потужну контрольну функцію нашої влади, а від цього в Україні і корупція, і все інше. Ми не вміємо і не здатні контролювати нашу владу.

Вплив соціальних мереж на результати виборів – окрема тема цієї президентської кампанії. І зараз українці більше бачать нового Президента в коротких роликах в соцмережах. Це зміна механізмів комунікації з виборцями? Чи не опиняється старше покоління в певному інформаційному обмежені в такому спілкуванні з першою особою держави? Питаємо Романа П’ятигорця – керівника комітету виборців у Запорізькій області.

Роман П’ятегорець: Стиль, который использует В.Зеленский, подхватывают все СМИ. Мониторил всеукраинские медиа, абсолютно все всеукраинские телеканалы ретранслируют то, что у себя на странице выкладывает Зеленский. Используют ролики в своих ток-шоу: кто-то скептически оценивает, другие акцентируют внимание на оригинальности. Единственная опасность, такая манера общения раньше считалась креативной, но она начинает немного надоедать. Потому что ожидания от Зеленского очень высокие, а постоянно общаться с людьми через сэлфи и ролики – уже сбивает оскомину.

Чи наближає таке спілкування через короткі ролики у соціальних мережах політика, в даному випадку Президента, до кожного виборця? Якщо наближає, то напевно і підвищує відповідальність за те,  що ти обіцяєш виборцям?

Роман П’ятегорець: Абсолютно верно. Каждый, когда прижимает свой телефон и смотрит Зеленского на смартфоне, считает, что это «мой Президент»: он у меня в телефоне «живёт» и это он мне обещает.

Понимаете, избиратель верит, что Зеленский с ним общается. Что всё, что люди пишут под его постами в соцсетях, под роликами, фотками в Инстаграме, что это всё он вычитывает, и на всё это будет определённая реакция. Президент говорит: «Ми переможемо. Ми разом. Ми їх зробимо». Такая победная реляция «вперёд» тоже действует.

Разочарование наступает очень быстро и не факт, что избиратель Зеленского инерционно будет отдавать предпочтение своему лидеру на парламентских выборах. Сейчас люди очень быстро отказываются от всего. Не получилось, ладно, будем искать новое. Тем более Владимир Зеленский сам сказал: «Я иду на один срок. Нарушу закон – уйду. Обману – уйду». Люди так и воспринимают: уйдёт, будем искать нового.

Україна в смартфоні

Новий Президент України мріє про країну в смартфоні. Володимир Зеленський закликав IT-спільноту об’єднати зусилля для впровадження електронного урядування. Глава держави порівняв Україну з іншими державами: в розвитку електронного урядування попереду нас Казахстан, Білорусь, Узбекистан, Грузія, Молдова, країни Балтії, Росія.

Для чого потрібен електронний уряд кожному українцю? Завдяки електронним сервісам жителі країни можуть здійснювати практично всі операції, не виходячи з дому: починаючи від оплати рахунків, штрафів і закінчуючи оформленням документів. Наприклад , у Південній Кореї введена 100-відсоткова система електронного документообігу держави. На папері друкують тільки найважливіші довідки на рівні міністра. Держбюджет заощадив 1 млрд. доларів і скоротив число службовців майже на 9000 чоловік. Загальний соціально-економічний ефект оцінюється в 16 млрд. дол.

Корисний також і досвід Європейського Союзу, де громадянин будь-якої держави ЄС може через систему електронного управління звернутися безпосередньо в загальноєвропейські органи управління в режимі реального часу.

«Президент у телефоні» і «країна в телефоні» – різні поняття, – наголошують фахівці. Та просять уникнути плутанини слів «державна комунікація через електроні сервіси» та «маніпуляція через соціальні медіа».

Нагадаємо, що впровадження зручних електронних сервісів почалося ще до президентства Зеленського. Впродовж останніх років частину державних комунікацій вже було переведено в онлайн. Наприклад, можна зробити Довідку про відсутність судимості, про Реєстрацію земельної ділянки, отримання витягів і т.д. 

Навіть, громадам пропонують користуватися електронними продуктами на базі відкритих супутникових даних та новітніх технологій, які розроблені в рамках Проекту “Е-рішення для громад”.

На даний момент в Україні створено понад 260 інформаційних систем, що надають електронні послуги різної якості. Онлайн можна отримати допомогу при народженні дитини, патент на винахід та багато інших. Електроними послугами можна скористатися на Єдиному державному порталі, вже запрацювала інтегрована система електронної ідентифікації. Але це лише частина того, що потрібно зробити. Наприклад, в Естонії та Чехії держава надає більше 1500 послуг. В Україні попереду  подальший перевод державних інституцій в онлайн-режим. А найважливіше – це розробка законопроєкту «Про електронне голосування», який в разі прийняття забезпечить революційний розвиток демократичних процесів в Україні.

Чи вміститься в смартфоні Верховна Рада?

Після такого питання в анекдоті перепитують: «Стара чи нова?» Якщо серйозно, парламент України вже використовує новітні технології. Побудована надійна ІКТ інфраструктура, зокрема створено середовище віртуалізації на платформі VMware vSphere, забезпечена віртуалізація сховища даних через впровадження мережі збереження даних (Storage Area Network, SAN) та системи збереження даних. На даний час віртуалізовано більше 95 відсотків систем та сервісів Парламенту.

Краще раз зайти на відповідні сторінки парламенту в Інтернеті та подивитись.

Процес цифровізації Верховної Ради та її органів – це основа внутрішнього реформування Парламенту, передусім технології законотворчої діяльності. Про це неодноразово йшлося на слуханнях Комітету з питань інформатизації та зв’язку.

Які наступні зміни відбуватимуться у комунікації влади та населення не береться прогнозувати ніхто. Час великих перебудов не тільки в кордонах однієї країни, світ змінюється! – доводить сьогодення.