Конкурс управителя ЖКХ – нечесний, але навряд незаконний

Проведений вчора конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, після великої брехні, точно можна назвати нечесним, бо умови його прописані під конкретні компанії, але довести, що він незаконний, вкрай важко.

Нехай мене вибачать усі запорізькі ЗМІ, які намагаються протистояти нечесним діям виконкому міської ради. Виконком, без сумніву, навмисно проводив конкурс “по-тихому”, у вихідний день, в кабінеті начальника Департаменту ЖКХ. Не варто сперечатися і з приводу самих умов подання заявок, – тут 100% все зроблено під “своїх”. І точно ті умови, що були поставлені перед конкурсантами, жодним чином не покращать умови надання послуг, а отже прописані не в інтересах запоріжців.

Але більшість ЗМІ кричать про незаконність проведення цього конкурсу. Можливо, враховуючи його нечесність, нам би дуже хотілося, щоб він був справді незаконним, але не все так однозначно і юристам доведеться дуже добре попрацювати, щоб довести, що порушення таки були. Все зроблено акуратно і дуже хитро. Його однозначно можна назвати нечесним, з точки зору дискримінації, але навряд незаконним.

Конкурс

Тепер по черзі:

В одному з місцевих ЗМІ я знайшла тезу: “Закон “Об особенностях осуществления права собственности в многоквартирных домах” предполагает, что конкурс должен быть проведен еще до 1 июля 2016 года. Но до сих пор власти такой конкурс не проводили, оставляя за КП “Наше місто” возможность оставаться монополистом“. – Строки проведення конкурсу не встановлені, відповідальність за його не проведення – теж. Згідно з п. 5 ст. 13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» з 01.07.2016 р. (рік з дати набрання чинності законом – 01.07.2015 р.) лише виникає обов’язок з проведення конкурсів, який не обмежений ніякими строками.

На це вказує і той факт, що Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку був затверджений наказом Мінрегіонбуду № 150 лише 13.06.2016 р. Тобто за 17 днів до виникнення обов’язку з проведення конкурсу.

Отже висновок – зобов’язання провести конкурс до 01.07.2016 року не було. І якщо б мерія вирішила провести конкурс у 2020 році і дала можливість КП “Наше місто” залишатися монополістом ще кілька років, на жаль, це не було б незаконно. Навіть, якщо б виконком дуже хотів провести конкурс у проміжку з 13.06.2016 по 01.07.2016 року фізично зробити б цього не зміг, враховуючи тривалість процедури з юридичної точки зору.

Конкурс

Мерія все зробила для галочки, навмисне, щоб не було скандалу

Деякі ЗМІ посилалися на те, що мерія не належним чином повідомила про сам конкурс громадськість та депутатів. Справді, рішення про проведення конкурсу можна було знайти лише на сайті міської ради. Фактом залишається те, що той же сайт міської ради умисне має таку структуру, де важко знайти будь-яку інформацію, тим паче звичайному мешканцю міста. Усі ми розуміємо, для чого так влаштовано, але це питання інше. Можливо інформація про конкурс була в якомусь ЗМІ, у всякому разі повинна була бути, але навряд велика кількість людей побачила цю інформацію. Висновок – з юридичної точки зору все чисто, бо повідомлення було здійснено у формі, необхідній та достатній для формального дотримання закону, а от чи його хтось реально читав, крім заздалегідь відомих «переможців» конкурсу, суд навряд буде розбиратися.

Обов’язкове повідомлення депутатів про засідання конкурсної комісії ані законом, ані регламентами не передбачено. Депутати повідомляються апаратом ради лише про «суто їхні» форми роботи – пленарні засідання та засідання постійних комісій. Депутат не зобов’язаний брати участь у роботі виконавчих органів ради, а тим більше створених «ad hoc» комісій, хоча й має право присутності на них.

Не важливо як фіксують процес засідання комісії, протокол повинен бути в межах 3 робочих днів.

Також одним з аргументів незаконності було – відсутність протоколу засідання станом на час закінчення такого засідання. Коли один з присутніх на конкурсі депутатів попросив показати протокол засідання, йому відповіли: “А ми його ще не оформлювали, але зараз будемо”. На жаль теж нічого незаконного, бо фіксувати засідання можна як завгодно, чи то від руки записувати на чернетці, чи фіксувати на диктофон. Строк підписання протоколу не визначений, лише встановлено обов’язок щодо призначення управителя протягом 5 днів з дня його підписання.

Про вчорашній конкурс читайте: Депутатів та журналістів сьогодні круто «розвели»

“Незаконно прописані умови конкурсу, які дають змогу брати у ньому участь лише крупним компаніям”, – про це теж писали ЗМІ. Згідно закону умови конкурсу прописуються тим, хто його оголошує, у нашому випадку – виконком міської ради. Тим більше, що рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою віднесено до обов’язкових складових конкурсної документації, який організатор визначає в якості критеріїв оцінки. Довести, що критерії були незаконно прописані справа скоріш за все неперспективна. В тому числі шляхом звернення до Антимонопольного комітету України, оскільки проведення конкурсу не регулюється Законом «Про публічні закупівлі», а тому скаржитися немає куди.

Мерія зміцнює позиції “своїх” компаній-монополістів

Саме такі умови конкурсу точно призведуть до зміцнення позицій у Запоріжжі компаній-монополістів, які, як показав досвід, не здатні належним чином надавати послуги. Такі компанії, як правило, почуваються царями на ринку, а тому ігнорують вимоги та прохання населення. А в майбутньому ігнорують закони, як це успішно робить уже багато років ПАТ “Запоріжгаз”. Все зосереджується у руках людей з однієї орбіти, і ми чудово розуміємо навколо кого все у нашому місті крутиться.

Нажаль, така реальність, з приходом до Запоріжжя “ахметівців” виникла, а зараз накопичується численна кількість проблем: це дороги, парки, мости, та в першу чергу, ЕКОЛОГІЯ, яка напряму залежить від Запоріжсталі. І їх ніхто не вирішить, особливо проблему екології, бо боротися “ахметівцям” з “ахметівськими” заводами не логічно щонайменше.

Хочеш боротися з несправедливістю – бери управління будинком у свої руки!

Ще однією з поширених помилок журналістів було: “Конкурс проводили на управління будинками, які не створили ОСББ”. Насправді ж управителя обирають для тих будинків, де за відсутності ОСББ співвласники не прийняли рішення про форму управління будинком. Таких по місту, на жаль дуже багато. ОСББ може й не створюватися, але співвласники вправі й без цього визначатися, як управляти будинком.

Це основне, з чого варто робити висновок – щоб не давати можливості розмножуватися “ахметівським” монополістам створюйте ОСББ і беріть управління своїм будинком у власні руки. Або не створюйте ОСББ, але самостійно визначайте форму управління власним будинком. Хоча… перший варіант кращий! Все у наших руках!

Зрештою, будемо сподіватися, що юристи все ж знайдуть варіант як захистити місто від подібних конкурсів та їх результатів!

Читайте також: Буряк прокоментував проведення скандального конкурсу управляючих будинками


Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: