Майбутнє запорізьких мостів, низка важливих законопроектів та виділення коштів на ремонт автошляхів – дайджест

Дайджест політичних подій в Запоріжжі і області за період з 4 по 11 листопада. Одинадцятий тиждень роботи Верховної Ради 9-го скликання.

У дайджесті коротко розповідається про головні політичні події тижня в Запорізькій області і роботі запорізьких народних депутатів у Верховній Раді.

Чи є у недобудованих запорізьких мостів майбутнє?

Це питання мав на меті вирішити прем’єр-міністр України Олексій Гончарук під час свого робочого візиту до Запоріжжя.  На сьогодні на завершення будівництва необхідно майже 13 мільярдів гривень.

Роботи з добудови двох мостових переходів, які повинні були з’єднати лівобережну частини міста з островом Хортиця і Хортицю – з правобережною частиною міста, навесні наступного року відновить іноземна компанія, яку визначать за підсумками тендера. За словами прем’єр-міністра, з державного бюджету-2020 на ці цілі буде виділено 4 млрд грн. Гончарук додав, що на сьогодні на завершення будівництва мостів необхідно 12,9 млрд грн. З огляду на те, що даний об’єкт перебуває на балансі Державного агентства автомобільних доріг України, то фінансувати всі роботи повинна держава.

За словами Гончарука, на завершення всіх необхідних робіт знадобиться близько 4-х років. Також він зазначив, що найближчим часом буде проведено тендер на визначення генерального підрядника будівельних робіт. Прем’єр-міністр наголосив, що це буде іноземна компанія. За попередніми даними, нею може стати китайська China Road and Bridge Corporation, з якою «Укравтодор» у жовтні цього року підписав Меморандум про співпрацю, метою якого буде добудова мостового переходу через Дніпро в Запоріжжі. Китайська компанія оцінила вартість проведення всіх необхідних робіт у 550 млн дол.

Нагадаємо, будівництво двох мостів, які мали з’єднати лівобережну частини міста з островом Хортиця і Хортицю – з правобережною частиною міста було розпочато в 2004 році, а здати об’єкт в експлуатацію планували в 2009 році. Однак через постійну відсутність фінансування (на момент початку будівництва, міст перебував на балансі міста, і фінансування в рівних частках розподілялося між державним і міським бюджетами), його будівництво кілька разів зупинялося.

У 2016 році дайвери виявили в Дніпрі в районі будівництва мостів шматки конструкцій, які відпали. Прокуратура Запорізької області відправила знайдені елементи на експертизу, яка дала висновок, що для будівництва підводної частини конструкцій використовувався бетон, який не можна використовувати для будівництва підводних конструкцій. Після цього, а також після проведення ще ряду експертиз, експерти заговорили про те, що даний міст добудовувати не можна – його конструкції вже почали руйнуватися.

Нагадаємо, що з початком будівництва, вартість мосту оцінювалася в 2 млрд грн, зараз вона становить майже 13 млрд грн. Президент України Володимир Зеленський поставив завдання відновити добудову мосту в Запоріжжі через Дніпро на початку 2020 року.

Чи передадуть в концессію запорізький аеропорт?

Держава розглядає можливість передачі у концесію українських аеропортів та морських портів, що дасть можливість залучити для їх розвитку кошти бізнесу.

«Дійсно, розглядаємо можливість передачі у концесію українських аеропортів та портів. Це дасть можливість залучити для їх розвитку кошти бізнесу. Як це може виглядати? Наприклад, держава будує злітно-посадкову смугу, а бізнес будує термінал та іншу інфраструктуру. Така ж логіка і для портів, коли держава виконує днопоглиблювальні роботи, а термінали та іншу інфраструктуру, необхідну для перевантаження, – бізнес», – зазначив прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

Він також додав, що питання передавати чи ні у концесію запорізький аеропорт буде прийматись безпосередньо за участі громади міста.

Прийняття соціальних та інфраструктурних законопроектів

Парламент підтримав за основу законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти. Законопроект спростить процедури ліцензування в сфері вищої освіти та розширить доступ до вищої освіти мешканців тимчасово окупованих територій.

У другому читанні підтримали законопроект №1041 щодо запровадження середньострокового планування розвитку і утримання автошляхів загального користування. Цей проект закону пришвидшить ремонт українських доріг.

Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів. Проект закону встановлює додаткові кваліфікуючі ознаки, якщо злочин вчинено службовою особою, фармацевтичним, медичним працівником, а також за допомогою засобів масштабного поширення – Інтернету. Цим законопроектом приводимо наше кримінальне законодавство у відповідність до Європейської конвенції, яка ухвалена в межах Ради Європи і ратифікована Україною.

Скільки грошей в бюджеті передбачено на ремонт автошляхів в Запорізькій області?

В проекті держбюджету на 2020 рік передбачено збільшення фінансування ремонту доріг на 40% у порівнянні з минулим роком.

Народний депутат Павло Мельник зі своєї сторони скерував депутатський запит до Прем’єр-Міністра України щодо проведення ремонту ділянки автомобільного шляху від м. Василівка до м. Бердянськ. Ця дорога проходить через м.Токмак, Василівський, Токмацький, Чернігівський, Приморський та Бердянський райони.

Отримав відповідь від Міністра інфраструктури України, що питання ремонту зазначеної автомобільних дороги Н-30 буде опрацьовано під час формування виробничих планів на наступний рік відповідно до пропозицій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області.

Відзначу, що раніше я піднімав це питання на нараді з главою облдержадміністрації. Ремонт дороги до Бердянська визначено як пріорітетний! Вчора, на нараді з питань реалізації інфраструктурних проектів, яку очолював Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук, було знову підняте питання ремонту автомобільної дороги державного значення Н-30 Василівка – Токмак – Бердянськ. Це вкрай важливо для розвитку Бердянська та Приморська як курортів. Це вкрай важливо для мешканців усіх вищезазначених районів та всіх туристів.

Що з інфраструктурою в Кирилівці?

В рамках офіційного візиту Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука відбулася нарада з питань реалізації інфраструктурних проектів у Запорізькій області.

Було підняте питання щодо ремонту автомобільної дороги державного значення Н-30 Василівка –Токмак- Бердянськ. Також піднято питання стосовно відсутності централізованої системи водопостачання та водовідведення у Кирилівці та питання екологічної ситуації у Молочному лимані.

Вже незабаром буде розроблено план водопостачання із західного групового водопроводу; будівництво централізованих мереж водопостачання та водовідведення з насосними станціями потужністю 12 тис. м3/добу. Це дасть змогу забезпечити питною водою населення Кирилівки та 2 млн. туристів влітку. Розвиток рекреаційних зон та курортів Запорізької області визначено як пріорітетний.

Яке майбутнє чекає на електроні платіжні системи?

Народний депутат Сергій Штепа в рамках Комітету з питань цифрової трансформації провів робочу групу з представниками Національного Банку України стосовно законодавчої бази, яка регулює діяльність електронних платіжних систем.

Наше завдання – знайти компроміс між вимогами Нацбанку і Держфінмоніторингу та спрощенням умов для платіжних систем. Відверто кажучи, під час зустрічі найчастіше лунала назва однієї із них – PayPal, і це не дивно, адже її повноцінної роботи в Україні бажає величезна кількість підприємців. Проте ми не орієнтуємось лише на цю платіжну систему, а хочемо зробити так, щоб труднощів для розвитку бізнесу не було у жодної компанії. Нацбанк наполягає на тому, що необхідна процедура рєестрації хоча б з коротким описом бізнес-моделі для розуміння гарантій, які надаватимуться користувачам, – повідомив Штепа.

Зараз формується абсолютно новий проект Закону, що регулюватиме порядок реєстрації та роботи електронних платіжних систем в Україні. Орієнтовний термін підготовки – 3-4 місяці. Далі відбудуться обговорення з експертним середовищем, громадою і представниками платіжних систем.

Сподіваюсь, що оновлене законодавство спростить вихід на український ринок для відомих світових гравців та стане гарним стимулом для розвитку IT-галузі, – наголосив нардеп.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.


Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: