Мы в соцсетях
INFORM.ZP.UA – это информационный портал и сайт новостей города Запорожья. Каждый день мы рассказываем главные и свежие новости политики, экономики, культуры, криминал, происшествия, спорта Запорожья и Украины. Фото и видео репортажи за сегодня. Онлайн актуальные и последние новости Запорожья и Запорожской области за день. Информация и персоны Запорожья. INFORM.ZP.UA публикует статьи запорожских журналистов, расследования и честную аналитику. Мы очень ценим наших читателей и отбираем и размещаем для них самую важную информацию о событиях города Запорожья и области.
----:--
Мы в соцсетях
Головна » Интервью » Сергій Штепа: про невідомі сторінки свого життя та як голосуватиме за держбюджет-2020

Сергій Штепа: про невідомі сторінки свого життя та як голосуватиме за держбюджет-2020

Сергій Штепа: про невідомі сторінки свого життя та як голосуватиме за держбюджет-2020

Продовжуємо знайомство з новообраними депутатами. В рамках спільного проекту радіо «Максимум» в Запоріжжі та сайту Inform.zp.ua запросили Сергія Штепу – народного депутата, мажоритарника за 77-м округом від політичної партії «Слуга народу».

-За умовами нашого проекту ми нічого не повідомляємо про новообраних народних депутатів і у Вас є можливість зі своєї біографії розповісти те, що вважаєте за потрібне.

Можу сказати кілька фактів, які навряд чи відомі широкому загалу. Я колись займався шахами, причому дуже серйозно, у дитинстві я навіть займав 1-2 місця на обласних та міських чемпіонатах з шахів. Також до того, як зайнятися фотографією професійно, я був журналістом, позаштатних кореспондентом у виданнях. Не фотокореспондентом: я писав статті, огляди т.д. До речі, про фотографію: крім того, що я знімав весілля, ще мав власну фотошколу, організовував фотовиставки, причому багато фотовиставок. Остання була в квітні цього року. І що важливіше, це були не просто фотовиставки, це були масштабні культурні заходи, на яких виступали музиканти, артисти, в тому числі і розмовного жанру. Справжні культурні події. Ми збирали кошти на лікування дітей. Це була фактично благодійна робота. Мало хто про це знає, хотів на цьому зосередити увагу.

-Ви вже почали працювати у Верховній Раді. У Вас найбільша фракція і вона пропрезидентська. Напевно відчуваєте тиск Володимира Зеленського? Чи є у Вас можливість відстоювати власну думку?

По-перше, я б не сказав, що ми відчуваємо тиск зі сторони президента чи ще когось. Єдиний тиск, який я відчуваю, він внутрішній, тому що я розумію, що на мені лежить величезна відповідальність перед людьми, які мене обрали, а це 30 тис. людей при явці 50%. Президент на нас тиск не чинить. Щодо власної думки, то перед тим, як ми виходимо до зали голосувань, у нас бувають засідання фракції, ми зустрічаємось та проговорюємо всі законопроекти. У когось є певні думки, щось бажаємо додати, щось прибрати. Нещодавно ми спілкувалися з міністерствами щодо законопроекту про РРО. У нас була чітка позиція – треба збільшувати ліміти для 2-ї групи ФОП, тому що якщо б ми залишили ліміт в 1 млн. грн., це могло б просто вбити старі ФОПи. Ми мали збільшити ліміти для ФОПів хоча б до 2,5 млн. грн. або до 3 млн. грн. На цій зустрічі фракції була присутня міністр фінансів Оксана Маркарова, вона також висловила свою позицію. Ми сказали, що не будемо голосувати, якщо буде ліміт в 1 млн. грн., і сказали, що треба його збільшити. Тільки тоді, коли міністерство фінансів пішло назустріч, ми проголосували за той закон. Чи це є власна думка? Звісно, це є власна думка. Немає такого, що ми не можемо нічого сказати і маємо голосувати тільки тому, що якийсь закон подали від нашої фракції. Ми всі закони обговорюємо, кажемо свою думку і намагаємось знайти якийсь консенсус.

Звісно, що у фракції є різні думки, саме в цьому полягає наша законотворча робота: ми спілкуємось, дискутуємо, відбувається обговорення, після цього обговорення формуємо найбільш вдалий текст законопроекту.

-Сергію, який комітет обрали? Ви його самі обрали, чи Вас призначили?

Комітет, в якому зараз знаходжусь, обрав сам. Це комітет з питань цифрової трансформації. Найважливіший проект, яким будемо займатися, це проект «Держава в смартфоні», тобто фактично переведення всіх державних послуг в Інтернет. Можливо, що через 3-4 роки можна буде замовити паспорт, копію ідентифікаційного коду і взагалі будь-що через наш смартфон – це наше найголовніше завдання. Спочатку я був у комітеті з питань свободи слова, але це було днів 11. Я чесно відвідував всі засідання. Я брав участь у роботі цього комітету, тому що він є для мене досить близьким за пріоритетами. Маю фахову освіту, я професійний журналіст та видавець, тому розумів, про що там йдеться мова. Але все одно я бажав перейти до комітету з питань цифрової трансформації, і коли з’явилась можливість, я одразу це зробив.

-До вирішення яких конкретних питань Ви вже долучилися?

Дуже скоро буде утворена робоча група з питань електронних платіжних систем. Є дуже багато електронних систем, які просто не працюють в Україні або заборонені через політичні питання. Але найголовніше, що у нас немає PayPal. Звісно, ми не будемо працювати лише над тим, щоб повернути PayPal, але ми хочемо щоб всі електронні платіжні системи, в тому числі і PayPal, працювали на ринку України. Бо якщо цього не буде, то про яку Європу можна казати? Європа має бути і тут, і там, і в офлайні, і в онлайні. Крім того, ми працюємо над впорядкуванням телеком-галузі. Відомо, що вона зараз працює за стандартами, які були закладені ще у 20-му столітті. Вибачте, зараз 2019 рік. До нас на робочі засідання приходили представники всіх мобільних операторів, і ми дискутували стосовно того, які мають бути закони, як ми можемо їх змінити. Також були представники національного регулятора. Всі мають різну позицію, але сходиться вона в одному – законодавство треба дуже швидко оновлювати, тому що воно не відповідає умовам сучасності. 

-Народний депутат не буде латати дахи і дороги, але все ж таки певні зобов’язання перед своїми виборцями Ви брали. Які питання Ви збираєтесь вирішувати або наполягати, щоб на місцевому рівні вирішувалися якнайшвидше?

Правильно сказали, що народний депутат не має латати ями, але, на жаль, більшість людей цього не розуміє. До нас дуже часто звертаються з такими питаннями, які взагалі потрібно адресувати аварійній службі. Але інколи ми намагаємось допомогти навіть з цих питань – це прорив каналізаційної труби чи якась дуже велика яма. Наше завдання – стати посередником між людьми та виконавчою владою у тих випадках, коли люди не можуть напряму звернутися до виконавчої влади або, що найчастіше, коли виконавча влада людей не чує. Ми збираємо звернення, ми дізнаємось, що саме бентежить людей, і потім формуємо певні запити або звернення до органів виконавчої влади з проханням виконати ту чи іншу роботу.

Я відкрив свою приймальню лише декілька днів тому, до нас вже звернулося більше 100 людей. Хтось просить про те, щоб була побудована певна дорога. Хтось просить про те, щоб було встановлене вуличне освітлення. Ми обробляємо всі ці запити та передаємо їх у районну адміністрацію. Мушу зазначити, що сьогодні з’явилися перші запити, на які ми почали відмовляти. Поясню чому. В перший день роботи приймальні нас просили сприяти будівництву доріг там, де вони дійсно дуже потрібні, де зараз дороги фактично немає, але там їздить і проживає поряд дуже багато людей. Звісно, всі ці запити ми адресували потім голові районної адміністрації та департаменту інфраструктури нашого міста. Але сьогодні та вчора ми отримали декілька звернень на кшталт «давайте нам тут дорогу побудуємо». Дивимось по карті, там 2 приватні будинки, живе 5 людей. Ми розуміємо, що кожна людина хоче, щоб до її будинку була нормальна дорога, і це правильно, я б на місці цих людей також так думав. Але якщо у нас є можливість, умовно, за цю суму побудувати дорогу до багатоповерхівки, де живуть 300 людей, і до 3-х домівок приватного сектору, де живе 5 чи 10 людей, що ми оберемо? Ми в першу чергу будемо просити районну адміністрацію, щоб вони побудували дорогу туди, де знаходиться більше людей та домівок. Це нормально, це стратегічне планування. Тому, коли виборці звертаються до нас з питань, які, чесно кажучи, не є дуже пріоритетними, ми мусимо відмовляти. Тому що ми могли б просто закидати тонну звернень до районної адміністрації, а вони хай собі думають, як це зробити. Але ми маємо усвідомлювати, що бюджет обмежений, і виконавча влада не може всі дороги одразу побудувати. Моє завдання як народного депутата – зрозуміти, які проблеми треба вирішити якомога швидше, і писати звернення саме з тих питань, які потребують першочергового опрацювання. Якщо розуміємо, що це питання важливе, але не критичне, ми теж пишемо запит, але пропонуємо це зробити не прямо зараз, а закласти це до бюджету на наступний рік.

-У Вас величезний район. Депутатська приймальня буде єдина чи плануєте відкрити ще кілька?

До 77-го округу входять 2 райони – це Шевченківський повністю, а також невеличка частина Олександрівского району. Кожного дня з понеділка по п’ятницю буде працювати приймальна у Шевченківському районі. Графік роботи приймальні буде написаний на моїй сторінці у Фейсбуці, також його можна побачити на дверях приймальні. Знаходиться ця приймальня за адресою Моторобудівників, 34 – це будівля райадміністрації Шевченківського району. Але також я мав зустріч з головою Олександрівської районної адміністрації, і ми домовились про те, що інколи у нас будуть зустрічі з виборцями та прийом виборців саме у будівлі Олександрівської райадміністрації, куди зможуть поїхати виборці з іншої частини нашого округу. Наразі ще невідомий графік, коли це буде, тому що ця розмова тільки сталася, тому всю інформацію я надам у мережі Фейсбук, Інстаграм і т.д. У нас буде приймальня і в Шевченківському районі на постійній основі, і інколи в Олександрівському. Це робиться переважно для пенсіонерів та для тих людей, яким важко поїхати до Шевченківського району через фізичні обмеження або через нестачу грошей на проїзд.

-Чи сформована Ваша команда? Чи знайшли вже помічників, про яких писали на сторінці у Фейсбук?

Так, моя команда вже майже сформована. Можливо, вона трошки видозміниться, але здебільшого готова. У мене є 2 помічники на штатній основі. Один з них працює у Києві, це мій юрист, він допомагає мені обробляти всі звернення громадян. Він обробляє інформацію, пише тексти звернень, потім я їх передивляюсь, інколи вношу деякі корегування і потім підписую. До речі, кожен документ я підписую після того, як особисто з ним ознайомлюсь. Немає документів, які я дозволяю підписати замість себе, все підписую особисто після повного прочитання. Крім того, у мене є спеціаліст, який працює у Запоріжжі, він веде прийом громадян. Він обробляє всю інформацію та надає її юристу. Він слідкує, на якій стадії знаходяться мої звернення. Тому що ми можемо просто надіслати звернення і забути, сказати виборцю, що ми все зробили, просто «відзвітувати». Але це не є допомога, це є фіктивна робота, лише видимість праці. Ми намагаємось контролювати кожне наше звернення, відповідь по кожному з них. Коли нам кажуть, що зроблять ці роботи, ми чекаємо того часу і перевіряємо, чи дійсно зробили обіцяне. Коли нам кажуть, що роботу зроблять наступного року, ми перевіряємо, чи це закладається до бюджету 2020р, чи ні. Тобто ми все перевіряємо і контролюємо – і це теж робота мого помічника в Запоріжжі. Крім того, кожного дня він має мені звітувати, скільки було людей в приймальні, з яких питань зверталися і т.д. До речі, можу сказати, що через дуже великий ажіотаж ми зараз працюємо ледь не цілодобово. До 18:00 ми приймаємо громадян, потім обробляємо всі їх звернення, готуємо запити, формуємо ці документи і лягаємо спати десь о першій годині ночі.

-Як Вам новий графік?

Чесно кажучи, думав, що в Києві буде важче ніж в Запоріжжі, але виявилося навпаки. Тепер я розумію, чому дуже багато мажоритарників з попередніх скликань не їздили на округи: тут доводиться працювати більше ніж в Києві. Але я розумів, на що я йшов, я не жаліюся.

-Зрозуміло, що Ви не можете латати дірки на дорогах, але  можете робити багато для вирішення глобальних запорізьких проблем. До яких Ви вже долучилися або можливо взяли на контроль?

Мости – перше питання. У нас взагалі є 2 найголовніші проблеми міста: мости та екологія. Ще робочі місця, ще туристичний бізнес, Хортиця, місця відпочинку – Кирилівка та Бердянськ. Але перші два питання – це екологія та мости.

-Дедлайн, коли будуть мости?

Давайте не будемо називати ніяких дедлайнів, тому що нам вже багато разів казали: «Ось завтра почнемо будувати»,  а потім цього не відбувалося.

-Добре. Яка сума закладається на наступний рік на фінансування будівництва запорізьких мостів?

Ось це найгостріше питання. Справа в тому, що нещодавно нам представили проект бюджету на 2020 р., і я не побачив в ньому такої статті, як мости. Це мене дуже сильно обурило, і я чітко дав зрозуміти, що не підтримаю цей бюджет, якщо не буде в ньому мостів. Я сказав, що готовий прийняти цей бюджет лише в першому читанні. Тут маємо усвідомити наступне: ми почали свою роботу 29 серпня, бюджет нам надали 15 вересня. Тобто у Кабміну було лише 2 тижні на його розробку. Звісно, що цей проект бюджету не враховує ті законопроекти, які ми прийняли на початку своєї каденції, Кабмін просто фізично не міг цього зробити. Тому розуміємо, що цей бюджет буде дуже сильно доопрацьовуватись. Я би навіть назвав це не першим проектом бюджету, а 0.5 – це тестова версія. Маю надію, що мости там врешті решт будуть. Але ми не будемо просто чекати. У нас була зустріч з губернатором Запорізької області Віталієм Туринком, зібралися всі депутати від партії «Слуга народу» і навіть депутати від інших політичних сил. Ми домовились, що будемо об’єднуватися та лобіювати це питання в парламенті. Це нормальний варіант лобіювання, вважаю його необхідним для нашого міста, тому що якщо не буде мостів, то нічого в Запоріжжі не зміниться. Так і будуть тисячі людей втрачати час в заторах. Це будуть автомобілі швидкої, які не зможуть довезти людей на операції, тому що вони також будуть стояти в заторах.

-Не даєте пустих обіцянок, але наголошуєте на тому, що Ви не проголосуєте за бюджет на наступний рік, якщо там не буде мостів?

У першому читанні проголосую, у другому – ні. Ми будемо добиватися, щоб мости були закладені. Ми розуміємо, що повну суму зараз ніхто не знайде. Але певна сума для початку роботи має бути у бюджеті – це моя особиста позиція.

-Ви сказали про другу проблему – екологію. Яким бачите її вирішення?

У нас зараз є не досить досконале законодавство з цього приводу, яке дозволяє навіть за допомогою ГОСТів обходити обмеження стосовно викидів у повітря. Також штрафи за деякі порушення є не дуже великими і дозволяють просто сплачувати ці штрафи і нічого не робити. Тому працівники заводів розуміють: сплатити штраф – це умовно 100 тис. грн., а побудувати очисні споруди – 1 млн. грн.. Маємо це змінити, маємо впровадити в тому числі і кримінальну відповідальність за викиди понад певних стандартів. Зараз вже готуємо законопроекти, сподіваємось, що вони досить скоро будуть готові та будуть проходити обговорення в парламенті.

-Ви назвали зустріч з керівниками райадміністрацій, з головою облдержадміністрації. Можна казати, що Ви налагоджуєте співпрацю з місцевою владою. Ви бачите перспективи?

Так, бачу. Думаю, що ми маємо співпрацювати, щоб всі запоріжці відчули ефект від нашої роботи. В питанні мостів немає взагалі політичного моменту. До цієї проблеми долучилися представники всіх політичних сил, які представляють запорізькі депутати. Ми всі будемо об’єднувати зусилля для того, щоб у проекті бюджету на 2020 р. мости з’явилися.

-Ви зустрічалися з мером? Команда Буряка була вашим опонентом під час виборів.

Так, зустрічалися з мером і мали з ним неофіційну робочу нараду. До мера ходив я та депутат від партії «Слуга народу» Роман Соха. Спілкувалися з приводу мостів та транспорту до аеропорту. До речі, до мене часто звертаються виборці, які кажуть, що з аеропорту та військового містечка дуже важко поїхати до міста та повернутися додому. Питання полягає: коли будуть додаткові рейси? Коли я вперше прийшов з цим питанням до мера, він сказав: «Дуже скоро буде добудований новий термінал аеропорту і після його відкриття будуть пущені додаткові рейси». Тобто це питання має бути вирішене через кілька місяців.

-Ви вже отримали першу зарплату? Яка вона і якою Ви бачите її в майбутньому?

Першу зарплату я ще не отримав, але отримав першу суму на виконання депутатських повноважень. Дехто її вважає другою депутатською зарплатнею і дуже часто так робилося у попередні скликання – депутати їх клали собі до кишені. Ця сума складає 35 тис. грн. без оподаткування. Я майже всі ці кошти витратив на роботу своєї приймальні, на організацію роботи, на купівлю обладнання, на канцелярію не одну тисячу гривень. Також ці кошти витрачаються на те, щоб просто поїхати по тим чи іншим проблемним питанням. Наприклад, кожного дня я змушений їздити на таксі, вже по 300-400 грн. витрачаю лише на пересування, тому що маю поїхати до одного місця, де є проблема, до виборців, потім ще кудись.

-Треба сідати за кермо.

В мене є автівка, але вона знаходиться в Києві. Тут є проблема – дуже важко їздити постійно до Запоріжжя і в зворотному напрямку до Києва на автомобілі. Крім того, держава, на жаль,і не компенсує проїзд на автомобілі, компенсація за бензин та газ не надається. Надається лише на квитки на літак чи потяг. Вважаю, що це дуже неправильно, сподіваюсь, що регламентний комітет буде займатися цим питанням.

-Тобто Ви наполягаєте на підвищенні зарплати народного депутата?

Ні. Як взагалі працює система компенсації? Депутату виділяється 7500 грн. на те, щоб він міг пересуватися Україною, їздити до виборців на літаку або на потязі. Можна купити собі 2 квитки на літак туди і в зворотному напрямку, наприклад, по 3500 грн., а можна поїхати за 1000 грн. в один кінець і так само за 1000 грн. назад на власній автівці. Я б скоріше їхав на власній автівці, але держава це не компенсує. Тобто я можу зекономити для держави кошти платників податків, але держава цього наразі не дозволяє.

-Це підзвітна частина роботи народного депутата?

Зараз так. Щоб отримати компенсацію за будь-який квиток, ми маємо його надати. До питання заробітної платні: вважаю, що її треба буде підвищити, але вже після того, як виборці відчують плюси нашої роботи. Поки що вони їх ще не відчули або відчули не в повній мірі, щоб цю платню істотно підвищувати. Але в принципі вважаю, що це дуже відповідальна і дуже важка робота. Чесно кажу, що ми працюємо кожного дня до першої години ночі. Вважаю, що така робота має оплачуватися краще. Тому що 30 тис. грн., які будуть отримувати депутати в Києві, з точки зору Києва це невелика зарплатня, це зарплатня гарного менеджера у середній фірмі для Києва.

-Пане Сергію, Ви переїхали до Києва. Відкрийте таємницю, самостійно, з родиною?

Я переїхав до Києва самостійно.

-Чи збираєтесь облаштовуватись надовго в Києві? Можливо купувати квартиру?

У мене наразі немає таких коштів, аби купувати квартиру, тому я орендую житло за угодою. Сподіваюсь, що буду там працювати ефективно, плідно, і це буде тривалий час.

-Як змінилося Ваше життя? Ви встаєте раніше, пізніше лягаєте? Чи є у Вас час на відпочинок, спорт?

Життя змінилося докорінно. Я раніше встаю, пізніше лягаю. На спорт часу мало. Раніше я ходив до спортзали тричі на тиждень, зараз інколи раз-два на тиждень. Працюю просто без зупинки. Навіть під час того, як я їду в таксі або з друзями кудись, я сиджу в смартфоні та набираю певні тексти, читаю звернення, надаю певні поради, тобто працюю майже цілодобово.

-Як відпочивали раніше і як зараз?

Раніше я любив вибратися на Хортицю, погуляти красивими місцями, погуляти нашим проспектом. Зараз я ніяк не відпочиваю, тому немає чого відповісти.

-Наприкінці бліц-питання. Україна – член НАТО: так чи ні?

Це мають вирішувати не депутати, а люди шляхом референдуму.

-Мовний закон: залишити чи відмінити?

Я б його або скасував або дуже істотно змінив.

-Прямі перемовини з ЛНР та ДНР: так чи ні?

Ні.

-Квоти на телебачення та радіо: залишити чи відмінити?

Сумніваюсь.

-Земля: продати чи залишити мораторій?

Це дуже важке питання. На мою особисту думку, спочатку треба дати населенню розуміння, що зняття мораторію – це непогано, що ніхто не зможе за безцінь скупити цю землю, іноземні інвестори не зможуть за 3 коп. всю українську землю собі прибрати до рук. Треба пояснити, як це буде працювати, як земля та права наших громадян будуть захищені. І лише після того, як населення буде повністю проінформоване з цього приводу, після цього вважаю, треба буде знімати мораторій.

-Судячи з того, що Ви кажете, до кінця року не відкриють ринок землі?

До кінця цього року точно ні. Думаю, що це станеться наступного року.

-Конституція України: залишити чи переписати?

Думаю, що вона потребує лише певного коригування.

-Дострокові місцеві вибори. Розумію, що «Слуга народу» всі за?

Чесно кажучи, я ні. Тому що потрібно завершити реформу децентралізації, а вже потім проводити місцеві вибори. Якщо реформа децентралізації буде завершена до того моменту, коли потрібно буде проводити місцеві вибори, то можна буде провести їх достроково. Але спочатку завершити реформу, а потім проводити місцеві вибори.

-Попередня дата – весна наступного року?

Я чув щось про квітень, але я не впевнений, що ми встигнемо.

-Ви можете звернутися до своїх виборців.

Всі громадяни, які бажають звернутися до моєї приймальні, можуть звернутися за адресою вул.Моторобудівників, 34 – це будівля Шевченківської райадміністрації. Є графік: в середу вона працює з 10:00 до 18:00, в інші дні – по півдня. Вас буде приймати мій помічник Вадим, він допоможе Вам з усіх питань. Одразу кажу, народний депутат не має повноважень надавати матеріальну допомогу. Не існує у нас ніяких фондів, так званих партійних кас – це не питання народного депутата. Але навіть тим виборцям, які звертаються з питань матеріальної допомоги, ми намагаємось допомогти наступним чином: ми відправляємо їх до фондів соціального захисту, які мають певні кошти. Також ми намагаємось зв’язати їх з депутатами обласної та міської ради, які мають фонди на матеріальну допомогу, в декого вони вже вичерпані, але в декого ще є певні залишки. Тим людям, які дійсно потребують допомоги, ми хоча б підказуємо, куди їм звертатися. Також в мене є дуже велика команда, яка працює на громадських засадах, в тому числі це професійний юрист. Інколи до нас звертаються люди, які потребують юридичної допомоги, але взагалі не мають на це коштів. У вільний час моя помічниця допомагає та надає безкоштовні юридичні консультації тим людям, які цього дійсно потребують. Моя команда на громадських засадах – це дійсно ті люди, які бажають щось змінити. Я не відбирав людей за принципом, щоб це були знайомі чи незнайомі люди. Я не відбирав людей за принципом, щоб вони були дуже відомі чи їх прізвища були настільки поважні, щоб люди казали: «Ого, у нього ось ця людина в команді» – це не було для мене важливим. Для мене було важливо, щоб люди бажали допомогти іншим і щоб у них була така змога – це було головним критерієм відбору до команди.

-Коли Ви як народний депутат збираєтесь звітувати перед виборцями?

Хотів би зробити щось по типу міні-звіту вже у жовтні – це мабуть буде звіт на телебаченні або в ефірі радіостанції. Розповім про те, що ми вже прийняли, які законопроекти. До речі, можемо зараз зробити тестовий звіт? Я мало давав обіцянок, але казав, що треба скасувати депутатську недоторканість – ми її скасували. Чекали 28 років, ми прийшли і за кілька тижнів прийняли цей закон. Також я обіцяв закон «Про імпічмент» та закон «Про відкликання народного депутата» – це ми також зробили. Я обіцяв, що відкрию приймальню за один місяць після того, як складу присягу – це я теж зробив. Це були 4 головні обіцянки, які я вже виконав. Але розумію, що це дуже мало, тому прозвітую в кінці жовтня про виконану роботу, і, звісно, після 100 днів роботи народним депутатом вже буде повноцінний великий звіт. Я ще не думав, в якій формі він буде: чи це буде якийсь виступ, чи ефір, чи, можливо, звіт у соціальній мережі. Вважаю, що будь-яка форма спілкування з виборцями у наш час є нормальною. Крім того, якщо ми бажаємо побудувати країну в смартфоні, маємо зробити так, щоб виборці у смартфоні або з екрану комп’ютеру могли побачити цей звіт, тому все буде написано в соціальній мережі. До речі, запрошую всіх додаватися до мене на Фейсбук та Інстаграм, там я публікую абсолютно всі новини стосовно моєї роботи. Кожного дня пишу, що я робив, з ким зустрічався, яким питанням переймався, з якого приводу зверталися виборці тощо. Все, що реально відбувається, намагаюсь описувати в мережі Фейсбук, тому додавайтесь, слідкуйте. Я дуже сподіваюсь, що виправдаю всі сподівання виборців!