Про гроші журналісти соромляться говорити більше, ніж про секс

Але саме дохід ЗМІ визначає можливості та зацікавленість журналістів розвиватися, робити якісний контент.

Так вважає Віталій Голубєв – секретар Національної Спілки журналістів України, головний редактор Видавничого дому «ОГО». Своїми спостереженнями та напрацюваннями, як підвищити доходи редакції, він поділився з колегами з 11 областей, які зустрілися в Бердянську на всеукраїнському фестивалі «Азовське літо-2019».

Всеукраїнський фестиваль журналістів «Азовське літо-2019». Фото: inform.zp.ua

Головні проблеми сучасної журналістики стосуються не тільки людей, які працюють в медіа. Тому наступні тези Віталія Голубєва зацікавлять широку аудиторію.

Настала пора турбулентності ЗМІ та загалом всього бізнесу

За словами Віталія Голубєва, раніше важливо було прорахувати стратегію, бачити десятирічну мету та шляхи її досягнення. Тепер – мало хто будує бізнес-плани навіть на 5 років. Тому що кілька років і можливо вже не буде, наприклад, пошти. Практика показує: треба рухатись вперед, користатись можливостями, шукати нові форми спілкування з аудиторією, споживачами.

«Єдина константа – постійні зміни. І тільки дія дає зворотній зв’язок: чи варто продовжувати. Щомісяця аналізувати результати, і точки з’єднуються лише заднім числом», – запевняє секретар НСЖУ.

Втрата уваги

Віталій Голубєв наголошує, що у безмежному потоці інформації більшість не затримується більше ніж на 8 секунд.

Скорочення уваги суттєве! – наголошує журналіст. – Ще донедавна статистика говорила про 3 хвилини, які звичайна людина готова витратити на перегляд відео або тексту в стрічці соціальної мережі. Уявіть! Яка тепер іде боротьба за ці 8 секунд уваги користувача. Тому все більшає клікбейтів, перекручувань, перебільшень в заголовках. Все для того, аби зацікавити та переконати перейти за посиланням. Найпопулярнішими темами в соцмережах залишаються діти та тварини. Визнайте, котиком або собачкою легше похвалитися ніж супер-авто.

Люди готові обходитись без місця роботи

За словами Голубєва, це нова тенденція не тільки в медіа. Багато бізнесу не бояться переходити на «віддалену роботу».

Це своєрідний тренд серед покоління ровесників незалежності України, які зараз піднімаються по професійних сходинках. Але місце роботи (у випадку ЗМІ – редакції) дають переваги: бренд, ресурси та репутацію – це все свого роду додана вартість колективної праці. Нові тенденції варто враховувати. Треба брати і робити. А ціна більшості помилок – мінімальна, – переконує відомий журналіст.

Віталій Голубєв – секретар Національної Спілки журналістів України, головний редактор Видавничого дому «ОГО»

До речі, за таким принципом «бери і роби» побудована і нова книга Віталія Голубєва «Журхак: 77 порад для успішного старту в журналістиці». Видання в 92 сторінки містить практичні поради -«лайфхаки» з написання статей, техніки інтерв’ю, особистої ефективності журналіста. А назва є поєднанням слів «журфак» і «лайфхак». Електронну версію книги можна отримати безкоштовно.


Читайте также: 

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.


Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: