Мы в соцсетях
INFORM.ZP.UA – это информационный портал и сайт новостей города Запорожья. Каждый день мы рассказываем главные и свежие новости политики, экономики, культуры, криминал, происшествия, спорта Запорожья и Украины. Фото и видео репортажи за сегодня. Онлайн актуальные и последние новости Запорожья и Запорожской области за день. Информация и персоны Запорожья. INFORM.ZP.UA публикует статьи запорожских журналистов, расследования и честную аналитику. Мы очень ценим наших читателей и отбираем и размещаем для них самую важную информацию о событиях города Запорожья и области.
----:--
Мы в соцсетях
Головна » События » Культура » Історія Запоріжжя: будівництво та демонтаж Кічкаського мосту

Історія Запоріжжя: будівництво та демонтаж Кічкаського мосту

Історія Запоріжжя: будівництво та демонтаж Кічкаського мосту

6 вересня 1931 р. розпочато демонтаж Кічкаського мосту у Запоріжжі, що потрапляв у зону затоплення у верхньому б’єфі греблі. А 6-го листопада 1931 р. міст демонтували, але кілька перемичок ще стирчить.

Міст будували майже 8 років:
Як влучно кажуть: руйнувати – не будувати. Майже вісім років будували, а за два місяці зруйнували.

Кічкаський міст світова преса охрестила “восьмим дивом світу”, адже він був найбільшим у Європі та єдиним великим арочним мостом у царській Росії.

Серед будівельників мосту був Лавр Проскуряков – учитель академіка Євгена Патона. Його споруду із заліза за проектом інженера Ф. Лата почали 1900 року.

Наприкінці червня 1902 р. зібрали та випробували пішохідний (нижній) ярус мосту, по якому — з лівого і з правого боків мосту — були тротуари для пішоходів. По середині між тротуарами проходили основні несучі конструкції мосту. Офіційне відкриття мосту відбулося 14 квітня 1904 р., він став доступним для гужового транспорту.

 Фото: uahistory.com

22 січня 1908 р. було відкрито верхній ярус і залізничний рух по мосту. Так почалося залізничне сполучення між Донбасом і Кривим Рогом.

Читайте также: В запорожской полиции сообщили подробности крупного ДТП на въезде на мост Преображенского

Красень – міст був одно арковим. Довжина мосту – 336 м, а довжина прольоту арки склала – 190 м. Відстань від верхньої точки арки до лінії опор — 20 м.

Міст був консольно-балковим, двоярусним (верхній ярус – залізниця, нижній – шосейна дорога), металевим, клепаної конструкції. Ось міст після вибухів 1920-го.
Фото: uahistory.com