16 Июня 2019,   Воскресенье 19:30
Запорожье

Коли в міському транспорті підвищать комфорт та безпеку

30 ноября 2018
Главный редактор: Андрей Задорожнюк
Главная страница » Жизнь » Транспорт » Коли в міському транспорті підвищать комфорт та безпеку

 

Тема вартості проїзду, якості роботи перевізників, перспективи розвитку транспортної системи, прав користування пільгами –  завжди викликають активне обговорення у жителів Запоріжжя. Є певні здобутки, але і нарікань не менше.

На ці та інші запитання Inform.zp.ua відповів в.о. заступника начальника Управління транспорту Запорізької міськради Ілля Жуков.

Зросла вартість проїзду. На фоні загального здорожчення палива це очікуваний крок, але невдоволення пасажирів теж аргументовані. Чому виріс тариф саме настільки?

 Ілля Жуков: У більшості міст України тариф підвищено у січні-березні 2018 року через зростання вартості палива. Виконавчий комітет Запорізької міської ради протягом 10-ти місяців поточного року не давав згоди на підвищення тарифу. Але через велике зростання ціни на паливо. Якщо казати про цифри: останнє зростання тарифу було у листопаді 2017 року, на той момент вартість дизельного палива складала 24,75 грн, газу – 10,60 грн. Поточний рік: зафіксована у літній період , а саме у серпні, вартість складала на дизельне паливо 26,68 грн. та за газ 13,34 грн. І в листопаді 2018 року ми дійшли до цифри 30,12 грн. за дизельне паливо та 15,97 грн. за газ. Підсумовуючи: дизельне паливо зросло на 9 грн., газ майже на 6 грн.

Підприємства-перевізники стали не в змозі обслуговувати свої транспортні маршрути через заборгованість за паливо. Кількість транспорту та якість його технічного обслуговування критично знизилась. Тому у зв’язку з підвищенням вартості палива, паливно-мастильних матеріалів, запасних частин, запланованого підвищення рівня мінімальної заробітної плати автопідприємства-перевізники звернулись до виконавчого комітету Запорізької міської ради, підкреслю, з обґрунтованим проханням надання згоди на перегляд вартості тарифів. На сьогодні тарифи на всіх маршрутах є економічно обґрунтованими.

Ви сказали, що якість обслуговування падає. Давайте будемо чесними, вартість проїзду постійно зростає, але не поліпшується комфорт та безпека. Обіцяні великі автобуси виїхали на поодинокі маршрути. Коли автоперевізники почнуть виконувати взяті зобов’язання щодо якості перевезення і які важелі впливу є у місцевої влади?

Ілля Жуков:  Удосконалення маршрутної мережі міста здійснюється відповідно до Програми розвитку та вдосконалення міського пасажирського транспорту в Запоріжжі. За цією програмою першим етапом передбачене поступове удосконалення структури парку рухомого складу на існуючих автобусних маршрутах. Це поступова заміна автобусів класу А та В пасажиромісткістю до 22 пасажирів та перехід на автобуси І класу – це пасажиромісткістю більше ніж 23 та 100 пасажирів. Наступним етапом є поступове відкриття нових маршрутів для сполучення районів міста.

– Скільки старих маршруток працює зараз і скільки з’явилося великих автобусів?

Ілля Жуков: Якщо казати про комунальний транспорт, на сьогодні на кінець 2018 року комунального транспорту, а саме великих автобусів пасажиромісткістю більш ніж 100 осіб – це 51 автобус, з яких на сьогодні регулярно виїжджають на свої маршрути 40-42 автобуси. 5 – це додаткові на заміну і 5 знаходиться на поточному ремонті. Тому майже 100% автобуси працюють за паспортами на своїх маршрутах.

Загальна кількість маршруток порядком 900. Тому ми розуміємо, що це малесенький відсоток.

– На маршрутах Запоріжжя працює комунальний транспорт та приватні компанії, які виграли тендери. Ви могли б порівняти їх діяльність: пільгове перевезення, стан автопарку? Ви сказали, що серед комунального транспорту більше великих автобусів. Що стосується приватних, там залишається дуже багато мікроавтобусів.

Ілля Жуков: Так, така тенденція. Розуміємо, що купівля в такій економічній ситуації є дуже важкою. Деякі підприємства поступово переходять вже на великі автобуси. Міською програмою передбачено, що договори на тендера на обслуговування маршрутів вже виключають за собою використання маленьких автобусів як Sprinter, VolksWagen, БАЗики, які пасажиромісткістю менші ніж 22 людини.

Які дії проводяться? На сьогодні якщо перевізники не мають змоги надати автобуси класністю, яку запропоновано тендером, то укладається інвестиційний договір, в рамках якого протягом року автоперевізник має в конкретні дати замінити старі автобуси на нові, змінити меншу класність на більшу.

– Коли ми побачимо це практично на маршрутах Запоріжжя?

Ілля Жуков: З точки зору інвестиційного договору дедлайни там є. Підприємство може в один день в якусь дату, наприклад на 3-й місяць, замінити всі автобуси, якщо це економічно можливо підприємством. Є випадки, коли розбивається, наприклад 10 автобусів потрібно змінити, то регулярністю 1 автобус на місяць. Ми аналізували нещодавно інформацію щодо виконання інвестиційних договорів. На сьогодні всі підприємства підтвердили (крім 1 підприємства) перехід на великі автобуси. Питання – наскільки швидко, наскільки результативно буде переведено транспорт на велику місткість.

– Чи Ви можете впливати на перевізників, щоб люди взимку не стояли на зупинках, особливо мешканці віддалених районів? В години пік можна простояти до години на зупинці.

Ілля Жуков: Впливати у нас є закон, в рамках якого працюємо. В нас є договір на перевезення пасажирів і в рамках цього договору ми проводимо відповідні дії. Щось зверху вимагати, вибачайте, та ми не маємо цього права. В рамках масштабу міста на сьогодні запущено комунальний транспорт в більш тяжкі райони міста – це Хортицький, Осипенківський, Дніпровський райони, також Шевченківський. Майже всі в повному обсязі виїжджають укомплектовані автобусами.

Наступний крок – це закупівля у 2019 році ще 50-ти автобусів, відкриття в систематично важких районах міста нових маршрутів, проведення відповідних тендерів, залучення перевізників з великою пасажиромісткістю автобусів. На даний момент якщо порівнювати, наш комунальний транспорт є привабливішим, бо він новий, в нього велика пасажиромісткість – найбільша понад 100 осіб. Та ще є критерії доступу до транспорту – це інваліди з візками і т.д., системи перевезення таких людей.

Влітку працювала робоча комісія по перевірці загального стану маршруток в Запоріжжі та виконанню зобов’язань перевізників. На той час було виявлено десятки порушень. Загальні висновки мали практичний результат? Можливо хтось був усунений від своїх маршрутів?

Ілля Жуков: Ми знову повертаємось до робочих груп з залученням Національної поліції, в даному випадку Управління патрульної поліції та Укртрансбезпеки. Ці перевірки здійснюються систематично. Це не раз у рік або в якийсь період – це систематично, є графіки, вони погоджуються з поліцією, з Укртрансбезпекою. Виїжджають на місце, перевіряють всі маршрути міста без виключення.

Що стосовно технічного стану – це відноситься до компетенції Укртрансбезпеки та Управління патрульної поліції. Вони проводять відповідну перевірку, складають штрафи, в них на це є повноваження. З точки зору Управління з питань транспортного забезпечення – ми діємо в рамках законодавства та договору. Договорами передбачено стягнення штрафів за порушення договірних умов.

Першим, на що звертає увагу Управління з транспортного забезпечення, – це санітарний та естетичний стан. Тобто рвані сидіння, відсутність шторок, в принципі брудні та іржаві маршрутки, належність візуальної інформації. От за цими критеріями Управління здійснює перевірки.

Після підняття тарифу проведена нарада за участі Укртансбезпеки та всіх представників перевізників, які у нас присутні на автобусних маршрутах. Прийнято рішення та складено наказ щодо додаткових перевірок щодо технічного та санітарного стану. На сьогодні маємо за 3 тижні з 9-го листопада повинні провести 12 перевірок за всіма маршрутами міста. Перевірки здійснюються, акти виписуються.

– Попередні результати?

Ілля Жуков: Попередні результати – всього було за поточний рік проведено порядком 30 перевірок за різними направленнями, складено порядком 22 актів та виписані штрафи. Цифра вимог там ще більша. Тому діяльність ведеться, ми не сидимо, стараємось все контролювати.

– Хтось позбувся свого маршруту?

Ілля Жуков: Є договірні умови, за якими ми маємо право розірвати договори, конкретно цю цифру назвати не можу. Стосовно розірвання договорів – є випадки, але вони поодинокі.

– Коли запоріжці зможуть оплачувати проїзд у громадському транспорті за єдиним електроним квитком? Роками йде вивчення досвіду інших країн, але практичного втілення не видно.

Ілля Жуков: На сьогодні знаходимося в стадії вивчення ринку попиту даної послуги. Чому сьогодні така ситуація? Є багато представництв, які можуть надати пропозицію щодо встановлення та врегулювання е-квитка. Але на сьогодні ці системи треба впроваджувати та розуміти, як вони працюють. Ті які працюють в Європі, вони можуть не спрацювати в Запоріжжі або в якомусь іншому місті. Тому що є різні економічні системи і т.д.

Сьогодні знаходимось на одному з головних етапів – майже на весь комунальний транспорт встановлено GPS-навігатори. Це один із елементів майбутнього інтегрування електронного квитка. Це геопозиціонування транспорту в місті, тобто ми розуміємо, де кожен автобус знаходиться, де кожний трамвай, кожний тролейбус. Ми розуміємо наскільки якісно здійснюється перевезення, відповідно до паспортів маршрутів, до графіків, інформація зводиться до секунди – до хвилини, до метра – до півметра.

Ми вдосконалюємо цю систему. На сьогодні встановлюються електронні табло. Зараз їх 11, всього на поточний рік заплановано встановити 16, залишилося 5. Програмою розвитку передбачена в наступному році закупівля 64 одиниць, які будуть розташовані в різних районах міста, в тому числі спальних.

– GPS маємо, електронні табло маємо, в перспективі матимемо і єдиний електронний квиток?

Ілля Жуков: Одним із таких інструментів було на комунальному транспорті на маршруті 38 реалізовано сплату за QR-кодом. Але розуміємо, що сьогодні не всі готові перейти повністю на електронну сплату, не у всіх є смартфони з відповідними характеристиками – сенсорні, з камерою, з програмним забезпеченням, не всі до цього ще готові. Всі цього хочуть, але на даний момент ніхто не може сказати як. Це все буде поступово, перші кроки зроблені в цьому напрямку і, вважаю, що реалізація електронного квитка – це лише справа часу.

– Чемні водії – це мрія запоріжців, як, напевно, і всіх українців. Чому водії маршруток залишаються втіленням хамського поводження та «п’яного за кермом»? Чи поніс хоч один перевізник штрафні санкції за своїх п’яних водіїв?

Ілля Жуков: Стосовно водіїв в цілому, розуміємо, що в такій економічній ситуації, в якій знаходиться Україна, багато спеціалістів поїхало за кордон. Є дуже великий відтік водіїв, це дуже потужний людський важіль, робоча сила і, нажаль, така тенденція є.

Стосовно хамського ставлення, ми зі свого боку регулярно збираємось: всі представники автоперевізників та роз’яснюємо питання чемного ставлення до пасажирів, пільгових перевезень та інших спірних питань. Такі наради бувають 2-3 рази на місяць у зв’язку з ситуаціями.

З точки зору як боротися з ними – нажаль, ми як управління не маємо права вмішуватися до діяльності підприємства. Бо не всі розуміють, що Управління з питань транспортного забезпечення не бере на роботу цих водіїв, це роблять самі перевізники. Тому міру адміністративного та якогось іншого впливу має лише директор відповідного підприємства. Зі свого боку приймаємо основну частину звернень громадян, розбираємось, безпосередньо запрошуємо громадян та представників підприємств за різними зверненнями громадян, детально по суті та приходимо до якогось консенсусу, вирішуємо ці питання.

Читайте также: В Запорожье узаконят два стихийных рынка

– За останній рік багато було скарг?

Ілля Жуков:  Понад 2000. Майже вдвічі менше з попередніми роками.

Програма зборки трамваїв у Запоріжжі виявилась занадто дорогою. Тому місто купує трамваї в Європі. Можна передбачити, що програма по зборці трамваїв поступово припине працювати?

Ілля Жуков:  Ні, це не так. В 2017 році зібрано 4 трамваї, в поточному році ще 4 трамваї, які планується до кінця року запустити на маршрути. На сьогоднішній день готується проект програми щодо збірки ще 4 трамваїв на 2019 рік. Тому ця система не вмерла, вона не зупиняється, вона прогресує.

– Пільговики. Їх не дуже хочуть перевозити в маршрутках. Яким чином Ви перевіряєте, як виконують водії і перевізники взяті на себе зобов’язання?

Ілля Жуков: По-перше, треба наголосити, що в нас є робоча група, до якої залучаються ветерани АТО, де перевіряється якість обслуговування пільгового населення. На сьогодні ситуація має такий характер, що водії відмовляють. Але ці питання ми розглядаємо за зверненнями громадян.

Часто в нас така ситуація складається, що пільговику відмовили, він пише звернення до Управління з питань транспортного забезпечення, де вказує маршрут, час, зупинку. Ми встановлюємо водія та проводимо відповідні дії. І далі перевізник вже міру адміністративного впливу приймає до водіїв.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: